Arbeidsvoorwaarden
We vinden goed werkgeverschap belangrijk. Daarom ondersteunen we jou als professional met een uitgebreid pakket arbeidsvoorwaarden. Zo geven we je de ruimte om je werk goed en met veel plezier te doen!
De functie waarop je solliciteert is ingedeeld in een salarisschaal in de cao gemeenten. De salarisschaal vind je ook in de vacature. Als je bij ons in dienst komt, bepalen we op basis van opleiding, werkervaring en leeftijd je salaris. Binnen deze salarisschaal is er ruimte voor groei.
Als je bij ons aan de slag gaat, krijg je een arbeidsovereenkomst voor één jaar. Bij goed functioneren, zetten we het jaarcontract om in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. Dat bespreken we samen minimaal een maand voordat overeenkomst afloopt. Op de arbeidsovereenkomst is de cao Gemeenten van toepassing. In deze cao staan jouw rechten, plichten en arbeidsvoorwaarden uitgebreid omschreven.
Bij een volledige werkweek van 36 uur krijg je per jaar 27 vrije dagen. Werk je in deeltijd, dan berekenen we je vrije dagen op basis van het aantal uur dat je per week werkt.
Voor een goede werk en privé balans kan je je werktijden flexibel indelen. Dit geldt voor de meeste functies, behalve als je volgens een rooster werkt. Flexibel werken maakt het mogelijk om bijvoorbeeld je kinderen naar school te brengen of mantelzorg te verlenen. Daarnaast kan je ook thuiswerken. Voor deze dagen ontvang je een thuiswerkvergoeding van € 3 per dag. Omdat we een goede werksfeer en het delen van kennis belangrijk vinden, zien we je wel graag regelmatig op kantoor.
Met veel plezier geven wij jou de ruimte om jezelf te ontwikkelen. Zo blijf je op de hoogte van nieuwe wetgeving of trends en ontwikkelingen in je vakgebied. Met de juiste opleidingen en trainingen zorgen we ervoor dat je je werk zo goed en plezierig mogelijk kunt doen. Je doet zelf voorstellen voor de invulling ervan en bespreekt dit met je teamleider.
We stimuleren jou in het vinden van de juiste balans. Via het online leerplatform GoodHabitz kan je trainingen volgen. Bijvoorbeeld voor het verminderen van stress of het aanleren van goede (werk)gewoonten. Ook investeren we in een gezonde leefstijl van onze medewerkers, bijvoorbeeld in de vorm van een bijdrage voor een fitness abonnement. Want een fitte collega is vaak ook een veerkrachtige collega.
Bovenop je salaris krijg je een Individueel Keuze Budget (IKB). Dit is 17,05% van je bruto maandsalaris. Je bepaalt zelf wanneer je het laat uitbetalen of er iets anders mee doet. Koop bijvoorbeeld extra vrije dagen of doe er belastingvoordeel mee voor een fitnessabonnement, reiskosten, vakbondscontributie of een nieuwe fiets.
Je krijgt standaard een mobiele telefoon in bruikleen. Als je een kantoorfunctie hebt, krijg je ook een laptop en is er budget om een thuiswerkplek in te richten. Bij ons parkeer je gratis voor de deur. Daarnaast is er op het stadhuis een deelauto te boeken voor dienstreizen.
Ruim 500 collega’s heten jou van harte welkom bij de gemeente Terneuzen. Je leert ze vanzelf kennen, maar we hebben ook een actieve personeelsvereniging die regelmatig leuke activiteiten organiseert. Ook valt drie keer per jaar ons personeelsmagazine bij je op de mat met leuke verhalen over collega’s en het werk.
Als je bij ons werkt, bouw je pensioen op bij het Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds (ABP). De werkgever draagt ongeveer 70% bij aan jouw pensioenpremie. Meer informatie hierover vind je via ABP | Pensioenfonds voor overheid en onderwijs. Je hebt keuze uit verschillende zorgverzekeraars. Je kunt korting krijgen op je aanvullende verzekeringen en ook familieleden mee verzekeren. Als je hier gebruik van maakt, krijg je in december ook een tegemoetkoming op je zorgverzekering.
Daarnaast kan je jezelf met korting verzekeren voor inkomenscompensatie bij arbeidsongeschiktheid via verzekeraar Loyalis.
Wij zijn officieel erkend als een Happy Fit Workplace! Dit keurmerk ontvingen wij op basis van de uitkomsten van ons medewerkersonderzoek 2024. Ten opzichte van de Nederlandse benchmark scoorden wij positief op onderwerpen, zoals enthousiasme, positief werkklimaat, eNPS en werkstress. eNPS is een score die laat zien of medewerkers bereid zijn om de gemeente Terneuzen als werkgever aan te bevelen. Hoe hoger de score, hoe beter! Daarom dragen wij met trots dit keurmerk. Wil je meer weten over het keurmerk? Kijk dan op de website van Realise.