We vinden goed werkgeverschap belangrijk. Daarom ondersteunen we jou als professional met een uitgebreid pakket arbeidsvoorwaarden. Zo geven we je de ruimte om je werk goed en met veel plezier te doen!

De functie waarop je  solliciteert is ingedeeld in een salarisschaal in de cao gemeenten. De salarisschaal vind je ook in de vacature. Als je bij ons in dienst komt, bepalen we op basis van opleiding, werkervaring en leeftijd je salaris. Binnen deze salarisschaal is er ruimte voor groei.

Als je bij ons aan de slag gaat, krijg je een arbeidsovereenkomst voor één jaar. Bij goed functioneren, zetten we het jaarcontract om in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. Dat bespreken we samen minimaal een maand voordat overeenkomst afloopt. Op de arbeidsovereenkomst is de cao Gemeenten van toepassing. In deze cao staan jouw rechten, plichten en arbeidsvoorwaarden uitgebreid omschreven.

Bij een volledige werkweek van 36 uur krijg je per jaar 27 vrije dagen. Werk je in deeltijd, dan berekenen we je vrije dagen op basis van het aantal uur dat je per week werkt.
Voor een goede werk en privé balans kan je je werktijden flexibel indelen. Dit geldt voor de meeste functies, behalve als je volgens een rooster werkt. Flexibel werken maakt het mogelijk om bijvoorbeeld je kinderen naar school te brengen of mantelzorg te verlenen. Daarnaast kan je ook thuiswerken. Voor deze dagen ontvang je een thuiswerkvergoeding van € 3 per dag. Omdat we een goede werksfeer en het delen van kennis belangrijk vinden, zien we je wel graag regelmatig op kantoor.

Met veel plezier geven wij jou de ruimte om jezelf te ontwikkelen. Zo blijf je op de hoogte van nieuwe wetgeving of trends en ontwikkelingen in je vakgebied. Met de juiste opleidingen en trainingen zorgen we ervoor dat je je werk zo goed en plezierig mogelijk kunt doen. Je doet zelf voorstellen voor de invulling ervan en bespreekt dit met je teamleider.

We stimuleren jou in het vinden van de juiste balans. Via het online leerplatform GoodHabitz kan je trainingen volgen. Bijvoorbeeld voor het verminderen van stress of het aanleren van goede (werk)gewoonten. Ook investeren we in een gezonde leefstijl van onze medewerkers, bijvoorbeeld in de vorm van een bijdrage voor een fitness abonnement. Want een fitte collega is vaak ook een veerkrachtige collega.

Bovenop je salaris krijg je een Individueel Keuze Budget (IKB). Dit is 17,05% van je bruto maandsalaris. Je bepaalt zelf wanneer je het laat uitbetalen of er iets anders mee doet. Koop bijvoorbeeld extra vrije dagen of doe er belastingvoordeel mee voor een fitnessabonnement, reiskosten, vakbondscontributie of een nieuwe fiets.

Je krijgt standaard een mobiele telefoon in bruikleen. Als je een kantoorfunctie hebt, krijg je ook een laptop en is er budget om een thuiswerkplek in te richten. Bij ons parkeer je gratis voor de deur. Daarnaast is er op het stadhuis een deelauto te boeken voor dienstreizen.

Ruim 500 collega’s heten jou van harte welkom bij de gemeente Terneuzen. Je leert ze vanzelf kennen, maar we hebben ook een actieve personeelsvereniging die regelmatig leuke activiteiten organiseert. Ook valt drie keer per jaar ons personeelsmagazine bij je op de mat met leuke verhalen over collega’s en het werk.

Als je bij ons werkt, bouw je pensioen op bij het Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds (ABP). De werkgever draagt ongeveer 70% bij aan jouw pensioenpremie. Meer informatie hierover vind je via ABP | Pensioenfonds voor overheid en onderwijs. Je hebt keuze uit verschillende zorgverzekeraars. Je kunt korting krijgen op je aanvullende verzekeringen en ook familieleden mee verzekeren. Als je hier gebruik van maakt, krijg je in december ook een tegemoetkoming op je zorgverzekering.
Daarnaast kan je jezelf met korting verzekeren voor inkomenscompensatie bij arbeidsongeschiktheid via verzekeraar Loyalis.

Wij zijn officieel erkend als een Happy Fit Workplace! Dit keurmerk ontvingen wij op basis van de uitkomsten van ons medewerkersonderzoek 2024. Ten opzichte van de Nederlandse benchmark scoorden wij positief op onderwerpen, zoals enthousiasme, positief werkklimaat, eNPS en werkstress. eNPS is een score die laat zien of medewerkers bereid zijn om de gemeente Terneuzen als werkgever aan te bevelen. Hoe hoger de score, hoe beter! Daarom dragen wij met trots dit keurmerk. Wil je meer weten over het keurmerk? Kijk dan op de website van Realise.

Keurmerk Happy Fit Workplace 2024

7 redenen om jou over de streep te halen

Rust en ruimte

Het is goed wonen in Terneuzen. We zijn een stoere havenstad. Ons stadhuis en stadskantoor staan aan de Westerschelde. Je ziet de schepen hier vlak langs de Zeedijk voorbij varen. De Koegors en sportcentrum Vliegende Vaart zijn twee andere grote werklocaties. In de stad en grotere kernen vind je goede voorzieningen voor zorg en welzijn, winkels, cultuur en horeca. Wonen kan ook buiten de stad. Kies dan voor de meer gemoedelijke kernen of één van de kleine gehuchten in het groen. Je vindt in onze gemeente prachtige kreken, stevige dijken, groene natuurgebieden en bosrijke plekken. Rust en ruimte is altijd dichtbij. Bovendien zijn de woningen nog betaalbaar. In Zeeuws-Vlaanderen krijg je ‘waar voor je geld’ met ruime woningen en percelen.

De centrale ligging van Terneuzen is perfect. Binnen een half uur:

  • sta je in de Vlaamse steden Gent en Antwerpen
  • breng je een bezoek aan Middelburg, Vlissingen en Goes
  • maak je een strandwandeling langs de prachtige stranden van West-Zeeuws-Vlaanderen

Ook als je buiten de gemeentegrens woont, sta je vanaf je werklocatie binnen een half uur op vrijwel iedere bestemming in Zeeuws-Vlaanderen of bereik je één van de eerder genoemde grotere steden. 

Samenwerking

Met ruim 500 collega’s hebben we veel vakkennis en professionaliteit in huis. Je kunt een beroep doen op elkaar en dat is fijn. De samenwerking is niet alleen intern: de gemeente Terneuzen pakt ook haar rol bij projecten die buiten de gemeente of regio spelen. Andere overheden vragen ons regelmatig om mee te denken over hun vraagstukken. Dat maakt ons werk extra interessant. Als nieuwe collega is het fijn om te weten dat je er niet alleen voor staat. Je werkt samen met je team, maar ook met andere teams binnen de organisatie. Er zijn vier afdelingen en vijftien teams. Bekijk ons organogram voor meer informatie.

Ontwikkeling

Het mooie aan het werken bij de gemeente Terneuzen is dat je kunt blijven groeien als expert. Je krijgt de ruimte om jezelf te ontwikkelen en opleidingen te volgen. Als je behoefte hebt aan een nieuwe uitdaging, of als je juist minder uitdaging wilt, dan kijken we samen wat er mogelijk is. Zo kan je op een prettige manier je werk blijven doen en energie halen uit je werk. Je teamleider en onze collega’s van Personeel & Organisatie (P&O) denken graag met je mee in de ambities die je hebt en de carrière die je voor je ziet. Binnen onze gemeente zijn veel voorbeelden van collega’s die de uitdaging zijn aangegaan in een ander team of afdeling. Je hebt dus zelf de regie over jouw loopbaan. Lees meer over onze arbeidsvoorwaarden.

Uitdagende projecten

Onze samenwerking gaat verder dan de gemeentegrenzen. Dat maakt ons werk afwisselend en zinvol. Terneuzen is het economische hart van Zeeuws-Vlaanderen. Dankzij onze centrale locatie in de North Sea Port regio dragen wij bij aan een levendige Zeeuwse én Vlaamse regio. Samen met de havens van Gent en Vlissingen staan wij op nummer 3 als Europese tophaven. Als gemeente geven we de ruimte aan economische ontwikkelingen, duurzaamheid en innovatie. Dat doen we in samenwerking met partners in Zeeland, Nederland en Vlaanderen. Doordat wij behoren tot één van de grotere overheidsorganisaties van Zeeland, zijn onze projecten vaak groot en uitdagend. Ga met ons die uitdaging aan!

Maatschappelijke waarde

Naast de economische ontwikkelingen die invloed hebben op de hele regio, spelen er binnen alle vakgebieden belangrijke ontwikkelingen. Dat betekent dat je bij de gemeente Terneuzen een baan krijgt die ertoe doet. We zijn dichtbij en bereikbaar voor alle inwoners. Ook voor hen die extra ondersteuning nodig hebben op welk gebied dan ook. Daarnaast werken we voor het onderwijs en de binnenstad aan grote projecten en verwachten we mooie resultaten voor de toekomst. Vind meer over onze ambities in het bestuursakkoord Goed leven in Terneuzen en ga voor een baan met maatschappelijke meerwaarde!

Vrijheid, vertrouwen en flexibiliteit

Een goede balans tussen werk en privé vinden we belangrijk. Collega’s met een kantoorfunctie kunnen hybride werken: zowel op kantoor als thuis. Daarnaast zijn er flexibele werktijden. De kantoorlocaties zijn altijd open tussen 7.00 en 19.00 uur. Soms zijn de gebouwen langer open vanwege avondvergaderingen. In de avond werken is in sommige functies af en toe nodig voor raadsvergaderingen of bewonersbijeenkomsten. Je neemt die uren dan op een ander moment weer op. Je deelt je werk dus in zoals het past bij jouw privéleven en wat past bij de verantwoordelijkheden van je functie. Jij zorgt daarin zelf voor de juiste balans en krijgt hierin de vrijheid en het vertrouwen.

Jezelf zijn

Zeeuws-Vlamingen hebben een bourgondische levensstijl en een vriendelijk karakter. Dat zie je terug in onze organisatie: er is ruimte voor jou als persoon. We vinden het belangrijk dat onze medewerkers zich thuis voelen in de organisatie en dat zij zichzelf kunnen zijn. Bij de gemeente Terneuzen werken collega's die verschillend zijn in leeftijd, talenten, culturele achtergrond en manieren van denken. Er is een brede diversiteit. Wat we met elkaar delen, is dat we het beste willen doen voor de gemeente Terneuzen. Kijk welke vacatures er op dit moment open staan om jouw talenten in te zetten.

Re-integratie

Naast stages bieden wij ook re-integratiekansen aan voor mensen die een langere tijd geen betaalde baan kunnen vinden. Dat kan verschillende redenen hebben. We kijken samen met jou naar de mogelijkheden om aan de slag te gaan. Je doet werkervaring op bij onze gemeente of bij een bedrijf of organisatie waar we mee samenwerken. Wij vinden dat iedereen een kans verdient op de arbeidsmarkt en helpen jou daar graag bij! Neem hiervoor contact op met het WerkServicePunt (WSP) Zeeuws-Vlaanderen. Stuur een e-mail naar info@wspzvl.nl of bekijk de website.

Uitgelichte vacatures